HTML

Ji'nan Orange Lodge

11 hónapom Ji'nanban

Friss topikok

Linkblog

"To work till your dead, for one room and a bed / t's not the reason l Ieft Mullingar."

2008.10.08. 15:27 orangeman

Amikor tavaly a Teldersre készültem, és tényleg minden időm arra ment, azzal vígasztaltam magam, hogyha megkapom a kínai ösztöndíjat az egy év fizetett nyaralás lesz. Kellemes, szép ország, lehet olcsón utazgatni, csak délelőtt vannak órák, délután szabadidő, az élet szép...

És akkor szembesültem a sivár valósággal. Igaz, hogy csak délelőtt vannak órák, de délután rengeteget kell tanulni, ahhoz, hogy felkészülj rendesen, mindig lehetne többet készülni, és mindig frusztrált vagy, hogy nem érted a kínaiakat. A legtöbb nap az óra/evés/tanulás/alvás keretei között zajlik. És sokszor nagyon ki vagyok merülve. Végülis, ezért jöttem, nem?

Mögöttünk van egy hét szünet. Én persze nem keltem útra, mint a majdnem büszke város krónikása, hanem Jinanban tengettem napjaim tanulgatván, szótárazgatván és néha Pharaoh-t játszogatván. (Sajna az csak péntekre jött le.) És hogy minek? Mert hétfőn átkértem magam a négyes csoportba. És hála az Úrnak, osztályfőnököm Liu tanárnő segítőkész volt és Xu tanár úr is megengedte. Tehát most a négyes csoportban.

  1. A legfontosabb óránk a 读写, ami magyarul kb annyit tesz: "Olvasd el szépen ezt a szöveget, tanuld meg a szavakat, és utána írd le őket helyesen." Jó bevallom, azért a kínai nem képes ekkora tömörítésre, e kb ez a lényege. Itt van egy olvasmány legalább 60 új szóval - meg amit talál magának az ember a szövegben - sok nyelvtani gyakorlattal, kifejezésekkel. Heti négyszer van, ma nem volt, de holnap dolgozatot írunk az új szavakból.
  2. 文化 (kultúra) Ez egy érdekes óra, bár csak heti egyszer van. Kína történelmét mítoszait tanuljuk. A tanár megértésénél azomban, khm, kihívásokkal küszködöm.
  3. 听说 azaz "Hallgasd meg a magnót, értsd meg, és utána beszélgessünk!" Ez egy nagyon jó óra, bár nekem mindig ez volt a gyenge pontom. A tanár néni nagyon-nagyon kedves, gyorsan, de tisztán beszél, és 99%-át értem. A hármas csoportban is tanított, akkor is ő volt a kedvencem.
  4. 阅读 (Szövegértés.) Na ez egy brutális óra. Rettenetesen nehéz szövegek, csomó kifejezés, sok ismeretlen szó. A hármas csoportban is tanított a tanár, akkor nagyon jó volt, szerettem nagyon, de most valami történt vele, és már nem magyaráz annyira jól. Nem tudom mi lett.

Itt a négyes csoportban nagyon kell ám figyelni. A hármas csoportban lehetett néha szunyizni órán, néha felébredtem, bemondtam valami okaosat, majd visszaaludtam. De vége van a jó életnek. Itt folyamatosan kell összpontosítani, hogy el ne veszítsd a fonalat, és a tanárok nem beszélnek ám olyan lassan. Az órák után komolyan lefáradok. És ez még csak a kezdet...

 

Isten óvja a Királynőt!

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jinanlodge.blog.hu/api/trackback/id/tr85703498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

greentea 2008.10.10. 22:06:56

Ajánlom figyelmedbe cégünk egyik logoját:
A tanulásba fektetett munka előbb vagy utóbb meghozza gyümölcsét. Mint tudjuk a gyümölcsből pedig alkoholt lehet főzni. Elég ha a gyümölcsig jutsz.
üdv: greentea
süti beállítások módosítása