HTML

Ji'nan Orange Lodge

11 hónapom Ji'nanban

Friss topikok

Linkblog

"I knew she meant the doing of him / By the look in her rougish black eye"

2008.10.28. 15:58 orangeman

Néhány érdekes esemény következik az elmúlt napokból.

Tegnapelőtt éreztem úgy először, hogy na most tényleg átvertek. Egy csaj akart nekem eladni tisztálkodókészletet, ami állítólag 216 yuanról volt leárazva 40 yuanra. Addig erősködött, amíg megvettem. Utólag, hát, csuda tudja. Megvan a jól bejáratott tüsfürdőm és samponom, nem tudom, ezek milyenek lesznek. Persze majd elhasználom őket. De hogy  kézkrémet azt minek vettem...

Ha kínai vagy, legjobban úgy tudsz imponálni a társaságodban lévő csajnak, hogyha a veled szemben közlekedő külföldinek beszólsz, hogy: "Hallo laowai!" Ez komolyan így van.

Szása (a szobatársam) egyik koreai barátja nemrég ünnepelte a születésnapját. Mit csináltak tehát? Elmentek közösen Starcraftozni. A koreai egyébként is egy fura népség.

Most én sem tanulok. Nálunk nem sportnapok vannak, hanem kultúrahét. Ez azt jelenti, hogy mindenféle programon kell részt vennünk. Tegnap például "sportversenyek" voltak, ami bennem zsenge óvodás napjaim idézte, ugyanis nagyjából ahhoz hasonló váltófutás volt a műsor. Az egészet azért rendezték, hogy a kínaiak szórakozhassanak rajtunk, de amikor vége lett, az összes kínai rávetette magát a díjakra. A tanárok alig bírták ordítani, hogy: "A külföldiek vegyenek!"

Megkérdeztem, az osztályfőnökömet, hogy mi a véleménye a nyelvtudásomról, beleillek-e a négyes csoportba. Azt mondta, igen, és tanuljak szorgalmasan. Akkor jó.

Ma egy parkban voltunk Jinantól kb 10 kilométerre. Ez egy skanzenszerű park, ahol Kína kisebbségeiből egy párat skanzenszerűen összezsúfolnak.

Szerintem ez a park, érdekes, de lehetne jobb is, mert:

  1. A kisebbségi lét nem az szerintem, hogy buta táncokat adunk elő a turistáknak. Az volt, ugyanis, hogy minden helyen, ahol megálltunk, táncoltak nekünk az emberek, majd körbe lehetett járni a helyet és fényképezni. A táncok nagy részének szerintem semmi köze nem volt az ősi népszokásokhoz.
  2. Ha már skanzent csinálnak, akkor a házakat be lehetett volna rendezni. Valamivel. Bármivel. Ahogy ez az ujguroknál valahogy sikerült is. Egy tűzhely, az nem berendezés. Tudom, hogy egy átlagos vidéki házban nincs kb. semmi, de azért mindenhol vannak gazdagabb emberek, gazdagabb házak. A házak belsejében nagyjából mindenütt bolt volt, ahol általában UGYANAZT lehetett kapni. Hiába, na, az összes kisebbség tradícionális itala a Coca-cola
  3. Az meg végképp kiakasztott, hogy délután összegyűjtötték a tábor összes kisebbségét - természetesen népviseletben - és buta sorversenyeken kellett részt venniük a vendégek tiszteletére. Egy ünnepi népviselet, nem alkalmas és nem is praktikus viselet egy ilyenre.
  4. A Dongok pálinkája finom volt, de tibeti jakvajas teát nem sikerült innom. Pedig nagyon szerettem volna.

Képek a picasán:

  1. Ilyenek voltak a sportversenyek. (A képet köszönöm Szásának.)
  2. Ő Szása (Szása képe)
  3. Ő Nabil pakisztánból. Nagyon rendes, barátkozás srác, de néha nehéz vele mit kezdeni, amikor bejön a szobába barátkozni, amikor nekem tanulnom kellene. (Szása képe)
  4. Ez már a kisebbségek parkja.
  5. Nem tudom ez milyen fa, de a gyümölcsét utcaszerte árulják. Nagyon finom, leginkább a barackra hasonlít az íze,,
  6. Ez nem én vagyok, hanem Buddha. (Ennyire még nem híztam meg.)
  7. A fára lehet kötözni piros szalagokat, biztos attól szerencséd lesz.
  8. Ez is Buddha.
  9. Ezt a képet sok-sok szerettel küdöm Noéminek.
  10. Buddhista oszlop, rajta sokszáz azaz "szerencse" jel.
  11. "Eredeti" ruhákat is lehet vásárolni.
  12. Az osztályfőnököm és egyben a 听说 tanárom. (Szása képe)
  13. Miao (hmong) lány dobbal.
  14. Idős emberek szobája a miaoknál. (Ez a ház elég jól be volt rendezve.)
  15. Miao hangszeres előadás.
  16. Miao tánc.
  17. Megint egy dobos kép.
  18. A 文化 tanárom a jobboldali.
  19. Így néz ki a miao népviselet. (A gyengébbek kedvéért a jobboldali.)
  20. Na ők sajnos nem tudom kik voltak. Akinek van tippje, az jellezze. Talán a huikra tippelek. (10. 31. UPDATE: Ma megkérdeztem a tanárt és ő elmondta, hogy azok bizony hanok (=átlag kínai) voltak. De mivel a hanok egész Kínában szétszórva élnek, különböző a kultúrájuk. Ők például Shaanxiból jöttek.) Viszont a népdaluk messze vert minden más népzenét a parkban. Sajnos ház náluk nem volt berendezve, és tánc sem volt nagyon.
  21. Va szobabelső.
  22. A va népcsoprt tánca.
  23. Messze ebben a népcsoportban vannak a legjobb nők eddig Kínában. A han (= átlag) kínaiakat is beleértve.
  24. Mondom én, no.
  25. A dongok tánca. A műsoruk nem volt túl jó, pedig valami népmesét is előadtak, de lehetett pálinkát venni, és az nagyon finom volt.
  26. Ez is az.
  27. Lány dong népviseletben.
  28. Házioltár a yiknél.
  29. Yik tánca 1.
  30. Yik tánca 2.
  31. Yik tánca 3.
  32. Yi írás.
  33. Az alkohol jel régen...
  34. ...ma... (Víz + edény.)
  35. ... és együtt. (Szása képe.)
  36. Yi népviselet.
  37. Tradícionális yi ital a kóla.
  38. Ujgur szobabelső.
  39. Ez legalább rendesen be volt rendezve.
  40. Ujgur felirat.
  41. Lány népviseletben.
  42. Norsi és Zsuzsi a függőhídon.
  43. Ilyen ünnepséget rendeztek délután. A végén ebben a ruhában vettek részt a kisebbségek a váltóversenyen. Hát na.
  44. Ujgur tánc.
  45. Tánc
  46. Tánc 2
  47. Utána együtt lehetett táncolni körbe.
  48. Ez egy különösen ünnepi viselet. (Miao.) És a végén az egyik odaadta Zsuzsiank a mobilját fényképezni, h neki is meglegyen ez a kép. A külföldi majdnem olyan extra, mint a kisebbség. :)
  49. Voltak lovas harci játékok is...
  50. ...sőt még ágyú is.

Pénteken a reformáció ünnepe, arra a napra biztos lesz új poszt.

(Ja és csak annyi, hogy azért csak ritkán vannak bejegyzések, mert ezt a mai bejegyzést kb. három óra volt megírni a fényképekkel együtt, és még ezen is lenne mit csiszolni.)

Isten óvja a Királynőt!

5 komment

Címkék: történelem túra kisebbség kínaiak

A bejegyzés trackback címe:

https://jinanlodge.blog.hu/api/trackback/id/tr94736778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flotador 2008.10.30. 15:35:52

Húú, szerintem biztos jó móka lehetett. Már csak azt nem értem, hogy miért a Jinantól 3000 km-rel arrébb élő népeket mutatták be, miért nem a helyi, shandongi kisebbségeket? Oké, persze, a miaók, ujgurok és társaik a "híresek", de akkor is, Shandongban mutassanak shandongi kisebbségeket, Yunnanban meg lehet nézegetni a miaókat.

Amúgy gőzöm sincs, de szerintem a 20-as kép nem hui. Azok a képzeletemben sokkal muszlimabbnak néznek ki.

legislator 2008.11.01. 17:21:14

Heló, ha jól látom, meg is találtam a blogodat:-).

gyöngyi 2008.11.01. 18:20:43

nagyhirtelen együltömben lezavartam az elmúlt 2 hónapodat. nem igaz, hogy nem közelíti meg a legtöbb jó blog színvonalát. nagyon izgalmas, egyedi stílusú, szórakozató és humoros - köszi, hogy megadtad a címet, igyekszem olvasni!

Dorka 2008.11.03. 10:49:24

iszonyat szépek a képek (amúgy pár napja veled álmodtam:D)
süti beállítások módosítása