HTML

Ji'nan Orange Lodge

11 hónapom Ji'nanban

Friss topikok

Linkblog

"...feketét, fehéret, tarkát / Meg ne fogd a tehén farkát!..."

2009.03.16. 07:16 orangeman

Tudom, hogy most a legtöbben az utazásos posztot várják, de haladjunk időrendben.

Február 20-án könyvosztással megkezdődött a második félév. Én továbbra is maradtam a négyes csoportban. Ez úgy történhetett meg, hogy átszámozták a csoportokat. A lényeg az, hogy szintet léptem, és mostmár a 中级2 szinten vagyok. Hogy ez mire lesz elég, azt még nem tudom, de mindent megteszek.

Nabil pakisztánból - aki eddig az egyes csoportban volt, bár saját bevallása szerint a 零班-ban érezné jól magát - mostantól a kettes csoport tagja. Ami nagyon nehéz - 非常非常难 - hiszen a 汉语教程 2-ben, már pinyin sincsen csak hanzi. Így gondolja Mehmed is, és így együtt búsonganak a nehézségeken.

Tanárok:

  • A 精读 órát továbbra is 侯磊 tanárnő tartja a tőle megszokott lassú sebességgel, és jellegzetes nyögésekkel. Bár úgy tűnik kissé belehúzott, még mindig nem szeretem azt, amikor hosszas perceken keresztül körüludvarolja az osztályt, hogy ki csinált leckét. Egyébként az is kiderült, hogy a kínai kispajtásoknak Hou tanárnő tartja az angol nyelvű magnóhallgatást a 英语听力(2)-t, ami szerintem kissé bizarr. Az osztrák lányok ki is akadtak rajta.
  • A kultúrára maradt Liu (刘) tanár úr, aki eddig is a kedvenc tanárom volt, kár hogy idén nem valami fajsúlyosabb órára kaptuk. Állítólag ő a kínai egyetemsita csajok nagy bálványa.
  • Szövegértésre idén 蔡 (Cai) tanárnőt kaptuk, aki nagyságrendekkel szebben beszél, mint tavaly Liu tanárnő, de nem tudott szakítani azzal a rossz szokással, hogy a szövegértésre előre fel kell készülni. Pedig akart, csak az orosz gyévuskák lebeszélték róla. De hogy ennek így mi értelme van? Az első órán még sikerült kiharcolnom azt, hogy aki nem akar, az nem készül, de ezt később részben visszavonta.
  • A magnóhallgatás órát kis kavarás után 杜 (Du) tanárnő tartja, aki eddig nekem a HSK előkészítőt vezette. Őt eddig is szerettem, és most is jobbnak tűnik mint 金老师, aki az előző félévben volt.

A csoportból elmentek rengetegen, csak két koreai maradt 金载玹 és 李玄佛, a néma levente, de jött 2-3 új is. Csoporttársaim lettek az osztrákok és a tázsik lány is, aki néha úgy vigyorog órán, mintha fizetnének neki érte.

Isten óvja a Királynőt!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jinanlodge.blog.hu/api/trackback/id/tr541004819

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tigrispetty 2009.03.17. 23:22:14

marha jó ez az idézet a címben:P (sztem egyértelmű, ki vagyok:))

KGX 2009.03.21. 20:26:43

Én Leg vagyok, csak szerintem eddig nem mindig ezen a nicken írtam. Várjuk a folytatást.
süti beállítások módosítása