HTML

Ji'nan Orange Lodge

11 hónapom Ji'nanban

Friss topikok

Linkblog

"And in the evening after a tiring day just to give myself a laugh"

2008.11.22. 14:36 orangeman

Már régóta nem volt új post, szégyellem is magam érte.

Események időrendben:

Lezajlott a negyedéves vizsga. Nem akarom mondani, hogy kissé komolytalan volt, de az volt. Előtte a tanár a lelkünkre kötötte, hogy alaposan ismételjünk a könyvből. Nem is sejtettem, hogy ez azt jelenti, hogy csak azok a mondatok lesznek, amik a könyvben már előfordultak. Csak azok, és semmi más. A kínaiak ugyanis, - ahogy azt egyszer Hou tanárnő elmesélte - úgy tanulnak nyelveket, - általában angolt, - hogy tankönyvi szövegeket és példamondatokat magolnak be kívülről. Nem mondom, hogy ez nem segít a nyelvtanulásban, de szerintem nem ez a legjobb módszer. Nem is tudnak a kínaiak angolul.

Tőlünk is ezt várták volna. Én pedig pont az a típus vagyok, aki utál magolni, úgyhogy én végképp nem erre készültem. Ennek ellenére 79%-ot értem el, ami szerintem megfelelő eredmény. Azt hiszem, jó helyen vagyok ebben a csoportban.

A baj az, hogy lassan haladunk. Itt járt Gergő Nanjingból, és ők is ugyanebből a könyvből tanulnak, onnan kezdték ahonnan mi, és már majdnem 2x annyit végigvettek. Nem mondom, hogy az az optimális, de haladhatnánk gyorsabban is. És ez elsősorban Hou tanárnő hibája, ugyanis lehetne sokkal gyorsabban is haladni, ha szigorúbban fogná a csoportot, és behajtaná a házi feladatot. Elején nem szerettem a 阅读 órát, de ott legalább terror van. Minden órán egy olvasmány, ha nem készültél, akkor nagy bajod lesz. Így kéne ezt.

Vizsga után kikapcsolódásként 杨 úr meghívott három holland lányt és engem egy kicsit kirándulni. 杨润东-ot a templomból ismerem, és nagyon rendes. Az az álláspontja, hogy mivel mi keresztyének vagyunk, ezért ő segít nekünk, hisz ő is keresztyén. Érdekes volt viszont hallani a szájából azt, hogy Mao tulajdonképp nem volt rossz ember, mert nagyon sok jót tett Kínának. Igaz, sok ártatlan ember halt meg a kulturális forradalom alatt, de...

Persze elmondta az összes szereotípiát, hogy az orosz férfiak csak isznak, és az orosz lányok prostinak jönnek át Kínába, de ezek a kínaiak.

Ma a keresztyénekkel elmentünk egy pakisztáni étterembe. Jó volt kicsit más kaját is enni. Nagyon finom volt.

Vannak képek is a picasán.

(Update (11.25.) A szerző szégyelli magát a blogon előforduló helyesírási hibák miatt, elkezdtem a javításukat.)

Isten óvja a Királynőt!

2 komment

Címkék: kaja nyelv templom iskola

A bejegyzés trackback címe:

https://jinanlodge.blog.hu/api/trackback/id/tr2782757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flotador 2008.11.22. 16:57:59

你为什么还没有上载你的照片????????? 我要看!!!!!! !!!!!! !!!!! 人人要看!!!! 不要说谎!!!!! 笨!!! 哎呀,你们北方人!!!! 叹号够了。那女王怎么了?????

Flotador 2008.11.25. 05:53:28

女王高兴了。谢谢!照片很有趣啊!
süti beállítások módosítása