HTML

Ji'nan Orange Lodge

11 hónapom Ji'nanban

Friss topikok

Linkblog

"kit egy Úr, egy keresztség, és egy hit egyesít"

2008.09.14. 16:42 orangeman

Ma tervemhez híven elmentem templomba.

Jinanban öt templom van - legalábbis a neten annyi szerepel - abból kiválasztottam a legközelebbit. A portáscsajszit megkérdeztem, hogy miképp kell odamenni.

"Hát felszálsz a 18-as buszra, és leszállsz a 大观园-nál és ott megkérdezed az embereket, megmondják." Na de nem mondták meg... Senki nem tudta, hogy merre van, csak mindenki össze-vissza mutogatott, meg azt ismételgette, hogy: Templom? Nem tudom, hogy hol van... Még kellett volna egy másik busszal egy megállót menni, vagy kb 200 métert gyalogolni. Késtem is fél órát.

A templom elején lévő keresztből meg a kihallatszódó ének stílusából először azt gondoltam, hogy Krisztus Egyetlen Apostoli Anyaszentegyházába tévedtem, de sajnos kiderült, hogy mégsem.

Bár az igehirdetésből csak szavakat meg félmondatokat értettem, olyanokat, hogy "Pál és Silás boldog volt és énekeltek." meg "Jézus azt szeretné, hogy azt tedd, amit ő akar",de a záró éneket már együtt énekeltem velük, mert egy kedves testvér mutatta az énekeskönyvét. Ez a kedves testvér utána le is csapott rám, hogy ugye akkor majd találkozunk meg mittomén. Még majdnem hazáig elvitt taxival. És a beszédét is értettem. 

Persze, hogy találkozunk! Azért mentem a templomba, hogy néhány kínai barátot szerezzek. Szerintem arra vágyik, hogy majd beszélgetek vele angolul. (Minden kínai azt gondolja, hogy magyarországon az anyanyelv az angol. Jó ha nem az anyanyelv, akkor a második nyelv, na.) De ha beszélget velem kínaiul, én szívesen beszélek vele angolul. (Főleg, hogy sztem ő nem is tud. Hihi.)

Szóval megvan az első kínai barát.

Már csak egy mobilt kéne venni. De amint meglesz az ösztöndíj, azt is fogok.

1 komment

Címkék: nyelv templom barát

A bejegyzés trackback címe:

https://jinanlodge.blog.hu/api/trackback/id/tr30663020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flotador 2008.09.15. 03:55:43

Gratula az első kínai baráthoz! Aztán tényleg csak kínaiul beszélgetni vele!
Használt mobilt ne vegyél, én megjártam vele. 300 pénzért viszont már tudsz venni egy egyszerűbb fajtát, a lényeg úgyis az, hogy tudjon az ember kínai sms-eket fogadni és küldeni.
süti beállítások módosítása