HTML

Ji'nan Orange Lodge

11 hónapom Ji'nanban

Friss topikok

Linkblog

"...szólanék hozzájuk de ők nem értenek / ezen az én szívem de nagyon kesereg."

2008.09.10. 07:29 orangeman

Személyesebb bejegyzés következik.

Mint már írtam, beosztottak a hármas csoportba. Ez nekem nagyon nem tetszett, mert hét csoport van, és ebből a hármas elég alacsonyan van. Nem hittem, hogy ennyire nem tudok kínaiul, pedig de, hiszen

  • Mióta Sanyival végetértek az órák tavaly májusban (!) azóta igazából nem tanultam intenzíven kínaiul, és gyakorlatilag írásjegyet sem írtam.
  • Mióta Barbara csoportja felbomlott idén februárban, nem haladtam nagyon a kínaival.
  • Mióta Hong Jun hazament, kínaiul sem nagyon beszéltem.
  • Hiába próbáltam átismételni a szavakt, nagyon sok szót - bár felismerek, és szóban tudom használni - nem tudok leírni
  • A 听力-m (hallás utáni értés) nagyon gyenge. Ez főleg annak köszönhető, hogy nem nagyon beszélgettem még rendes 普通话-t beszélő kínaival. A kiejtésemmel szintén ez a helyzet.

Ma miután szembesültem a csoporttársaim kínaitudásával és a könyv színvonalával elmentem és átkértem magamat a négyes csoportba. Nem sikerült. Hosszan beszélgettünk a tanárral, ő végén azt mondta, hogy látja, hogy a hármas túl könnyű lenne nekem, de szerinte a négyes túl nehéz.

Szerintem nem volt igaza, meg tudtam volna csinálni, de sajnos be kellett látnom, hogy egy másfél év intenzív kínaitanulás után erre futja. Ahhoz, hogy tavaly magamat ugyanúgy odatéve tudjak kínait tanulni, mint azelőtt, sokmindent fel kellett volna adnom, amit akkor csináltam. Megérte volna? Lehet. Szerintem nem érte volna meg. Most viszont nagyon el vagyok keseredve, mert úgy érzem, hogy egy évig a langyos vízben fogok ülni és hallgatni fogom a koreai tongxuék makogásait. Ráadásul a csoportunkban van egy japán bácsi, aki felismerhetetlen kiejtéssel beszél.

Mi a megoldás? Szerintem a következő három hónapban a délutánjaim semmiből nem fognak állni, mint írásjegyek gyakorlásából és fordításból. A negyedéves vizsgára összeszedem magam, addigra csak felszedek annyit, hogy egy jobb csoportba rakjanak. És szerzek egy kínai ismerőst, akivel el lehet társalogni.

Hiszem, hogy Isten nem véletlenül helyezett engem Jinanba (Igen, Dani, Jinant lehet Ji'nannak is írni, több helyen láttam, köztük az egyetem honlapján is), és úgy gondolom, hogy, ha feladtam egy évet ezért az életemből és az egyetemi tanulmányaimból MEG FOGOK TANULNI KÍNAIUL, és nem hagyom kárba menni, mert ez nekem túl drága ahhoz.

Szal ez van.

Isten óvja a Királynőt

7 komment

Címkék: nyelv

A bejegyzés trackback címe:

https://jinanlodge.blog.hu/api/trackback/id/tr23656588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flotador 2008.09.10. 15:40:50

Haragod teljesen érthető, de gondolj arra, hogy Isten nem véletlenül helyezett a harmadik csoportba, és nem véletlenül nem hagyta, hogy kitörj onnan. Legalábbis az első hónapokban. Elhatározott stratégiád tetszik, és szerintem már egy hónapnyi rákészülés után visszamehetnél azzal a tanárral elbeszélgetni egy kicsit! Csak így tovább! És legyen sok-sok 中国的好朋友-d! Tipp: a templombeli fiatalság például egyáltalán nem tud angolul (legalábbis a wuhani), úgyhogy rákényszerítik az embert a kínaira.

WangLei 2008.09.10. 21:49:17

Orangeman!
Ne keseredj el. A hármas szinten könnyen túllépsz majd és legalább az energiádat valóban az ismétlésekre, a gyakorlásokra fordíthatod. Tisztelem a szándékodat és a kitartásodat. Az erőfeszítésed pedig meghozza majd a gyümölcsét. Amit korábban javasoltam továbbra is áll. Olvass kínai újságokat. Kezdd a könnyű, pár mondatos cikkekkel, majd napról napra egyre hosszabb írásokat olvass. Ezzel együtt gyakorold az írásjegyek írásád és hallgass kínai beszédet. Ez utóbbi azért ott kint könnyebben lehetséges, mint idehaza. Fel a fejjel! És kitartás!
Üdv: Wang Lei

Cypriánus 2008.09.11. 16:34:30

Ne keseredj el, meg lehet tanulni. Azért az írásjegyeket tanulni nehéz, felejteni viszonylag könnyű anyelvvizsgázott ismerőseim szerint.
Amúgy ott tudsz gyülekezetbe járni?
na Isten áldjon Téged, Kínát, (és az egységes Ír Köztársaságot :) ) !

tafinaf 2008.11.27. 14:08:22

Teljesen mindegy, melyik csoportban vagy. Az okos ember nem tanartol, nem iskolaban, nem masoktol tanul: hanem onmaga tanarja, eleg neki egy konyv is. Vegyel valami jo kinai konyvet, olvasgasd, beszelgess az igazi kinaiakkal, a sulit pedig csak mint egyfajta tesztet hasznald, a sulin merd le, otthon magadtol mennyire jol tanultal.

Ha eszreveszik, hogy a harmas szint tenyleg gyerekjatek neked, ugyis attesznek magasabb szintre :-)

Igazabol a kinai nyelv a vilag legegyszerubb nyelve, sok tanulnivalo nincs rajta, csak baromi lassan lehet vele haladni, mert nincs logika az iras es beszed kozott, tehat ha uj szoveget latsz, sem azt nem tudod, hogyan kell kiejteni (talalgatni lehet gyokok alapjan, de az nem 100%), sem azt, hogy mit jelent (ott is lehet talalgatni). Tehat sok ido elmegy a szotarazassal es memorizalassal. Halott egy rendszer, de a marhak ragaszkodnak hozza, ez van. Ha te is marhaskodni akarsz a tobbi kinaival egyutt, akkor bizony bele kell feccolni jopar evet az eletedbol.

Csak vigyazz, hogy a nyelv tanulasa kozben el ne hulyulj. En sok magyart lattam igy elverezni: mire mar beszeltek valamennyire a nyelvet, egy ertelmes mondatot nem lehetett beloluk kihuzni, a logikus gondolkodasi kepesseg (tudod, ha A es B, akkor C tipusu gondolkodas) teljesen kiveszett beloluk, csak elore bemagolt, ertelmetlen sablonos marhasagok jottek ki beloluk, nyugati ember szamara hasznalhatatlanok lettek a fickok, maximum forditasi feladatokat lehet rajuk bizni.

Erre vigyazz, de ha ugyesen lavirozol, valami ragad rad, tudni is fogsz kinaiul (picit, sokkal tobbet soha), es lehet, hogy meg europai szemmel is megmaradsz ertelmes beszelgetopartnernek :-)

Szoval ne busulj a szinten, az nem szamit. Aki hetes szinten van, az se tud kinaiaul, csak a kinaiak jol vallonveregettek (a hata mogott meg ot is lelaowaiozzak)...

orangeman · http://chengyu.blog.hu 2008.11.27. 15:01:37

Tafinaf, te nem az vagy, akit számos helyről kitiltottak?
Én egyelőre még bennhagylak, de szólok, hogy a blogom olvasói jelentős része tud kínaiul, és kérlek ne írogass be butaságokat a kínai nyelvről.
Ezzel együtt szeretettel köszöntelek a Jinan Orange Lodge-ban.

orangeman · http://chengyu.blog.hu 2008.11.27. 16:14:38

Most elolvastam a blogodat, és látom, hogy nálam sokkal jobban értesz a témához.
Bár egyesa állításaidat hajmeresztőnek vagy furcsának tartom, ennek ellenére welcome.
Bár majd vitába szállok vele...

tafinaf · http://nagyonjo.com 2008.11.27. 19:52:09

Szia orangeman, nalam az idok vegezeteig bennmaradsz, mert en nem hiszek a cenzuraban (pontosabban TUDOM, hogy nem mukodik), ugy irjal :-) Marmint ugy, megfontoltan, hogy 20 ev mulva, visszanezve is jol nezzen ki az az iras :-)

Viszont egyvalami csiklandoz: valoban terjeng valami pletyka valami "szamos helyrol kitiltasrol"? Mert en nem tudok rola. Egyetlen egy helyrol tudok (azsia.net), ahol van 3-4 ideges tipusu emberke (akik egyebkent hisznek abban, hogy ha cenzuraznak, az jo dolog), na ott benoe vagy tafinaf neven (vagy barmilyen neven, ami mogott engem sejtenek) nem tudok irni. Mas neven persze igen. Ennyi macerarol tudok, semmi masrol. Ez is szerintem ezeket az idegbetegeket minositi, nem engem :-)

Ha megnezed, hogy a VALOS ELETBEN (hallo, hallo, ebreszto, tessek mar kifujni, eleg a drogozasbol) ki mire vitte, nagyon el fogsz csodalkozni... hogy hol a lo, es hol a farka. Kb vedd ugy, hogy a kiseger tiltja ki az elefantot. :-)

Imadok vitazni, tehat ha valamit maskepp latsz, nosza, ird le. Ha meg tudsz gyozni arrol, hogy 1992 ota ismerkedem Kinaval, 1997 ota Kinaban elek, a felesegem kinai, szerintem egesz tisztesseges karriert csinaltam (es meg mindig csinalok), es MEGIS rosszul latok valamit, en leszek a legboldogabb, mert "jo pap holtig tanul", en is MINDIG nyitott vagyok uj gondolatokra. De majd ervekkel gyere, ne olyannal, hogy neked a piros jobban tetszik, vagy erzelmileg mi jo meg mi nem: adatokra, tudomanyosan megfoghato ervekre mindig vevo vagyok :-) Itt is, meg a kina.blog.hu-n is, nalam mindenki megmarad, nem torlodik le, meg az sem, aki csunyakat mond. Kibirjuk :-)

Szoval welcome welcome, es csinald a blogodat is, majd szemmel kovetem, hogy alakul a sorod :-)
süti beállítások módosítása