HTML

Ji'nan Orange Lodge

11 hónapom Ji'nanban

Friss topikok

Linkblog

"Kanomp nouel, nouel, nouel, / ganet eo Jesus hon salver..."

2008.12.26. 17:32 orangeman

Régen nem volt új poszt, ezért részben a karácsonyra fetorlódott tennivaló, részben a szerző lustasága okolható.

Múlt héten szombaton szólt a japán bácsi, hogy ő elmegy megmászni a közelben lévő Ma'an hegyet. És tartsak vele. Gondoltam, itt a jó alkalom kimozdulni, fel is másztunk a hegyre. Képeket rakok a képtárba, különös tekintettel azokra a vicces feliratokra, amikkel a kínaiakat intik, hogy viselkedjenek rendesen az erdőben.

Kedden mikulás voltam egy angol nyelvű óvodában. Történt ugyanis, hogy a Bibliakörben van egy malgas lány, aki ott valami programot szervezett, és kellett neki egy mikulás is. Engem kért meg. Elég vicces volt vattával készült műszakállal ugrálni, főleg úgy, hogy nekem még szakáll nélkül is borzasztó a kiejtésem, nemhogy szakállal. Szerintem az angol nyelvű óvoda egy nagy átverés, mert a nagycsoportosok sem tudnak jobban angolul, mint amennyire én tudtam óvodás koromban, és én nem is jártam angol óvodába. Persze biztos egy csomó pénzt leveszek a szülőktől.

És akkor a karácsony. Gyakori kérdés, hogy nehéz volt-e a családtól távol karácsonyozni. Nem volt könnyű. De a közvélekedéssel ellentétben a karácsony nem a fenyőfa, szeretet, tél, család stb. ünnepe, hanem bizony Jézus Krisztus megszületéséé. És mivel itt nincs karácsonyi rohanás, talán könnyebb volt erre odafigyelni. Meg itt is vannak testvérek, akkikkel lehetett együtt ünnepelni.

Karácsony estéjén a kínai gyülekezetben énekeltünk. Bár rajtunk kívül mindenki profi volt, mégis az egyik legnaogyobb látványosságot mi jelentettük azzal, hogy külföldiként daloltunk nekik. Szerintem ilyen nem lesz többet az életben, hogy ennyien fényképezik, ahogy énekelek.

Huszonötödikén reggel az egyik amerikaihoz voltunk hivatalosak, mi diákok, este pedig nagy keresztyén  party volt a másik egyetem szállodájának a nagytermében, ahova aki akart főzhetett. Elhatárzatm, hogy én is hozzájárulok. Bár ne tettem volna! Életemben először főztem halászlét, és nagyon rossz lett. Előtte persze mondtam, hogy valami hagyományos magyar levest főzök, amit mindenki izgatottan várt. A legtöbb ember azt mondta, hogy kiváló lett, de szerintem csak udvariasak voltak. Ettől eltekintve nagyon jól sikerült az este.

Áldott ünnepeket és boldog új évet kívánok mindenkinek.

Isten óvja a Királynőt!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jinanlodge.blog.hu/api/trackback/id/tr90842791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása